Inspektora ochrony danych osobowych szuka do pracy Urząd Miejski w Złotoryi. To nowe stanowisko, którego dotąd nie było w strukturach magistratu. Zajmie się wprowadzaniem w życie w ratuszu i jednostkach podległych przepisów wynikających z europejskiego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO). Burmistrz czeka na dokumenty aplikacyjne od kandydatów do środy 23 maja.
Wymóg zatrudnienia inspektora wynika z nowych regulacji dotyczących ochrony danych osobowych.Powołać go musi każdy organ lub podmiot publiczny.
Inspektor w złotoryjskim ratuszu ma być zatrudniony na 3/4 etatu. Kandydat na to stanowisko musi mieć wykształcenie wyższe z zakresu prawa, administracji lub ekonomii oraz co najmniej 5-letni staż pracy. A także obywatelstwo polskie. I co najważniejsze – bardzo dobrą znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz ustawy z o ochronie danych osobowych. Dobrze, jeśli będzie miał ukończone studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa informacji i staż pracy na stanowisku z tym związanym.
Co będzie należało do zadań nowego pracownika ratusza? Przede wszystkim monitorowanie przestrzegania przepisów i procedur dotyczących ochrony danych osobowych w UM i jednostkach miejskich oraz informowanie administratora danych, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy dane osobowe przetwarzają, o obowiązkach spoczywających na nich w związku z RODO. Inspektor zajmie się też szkoleniem pracowników.
Osoby zainteresowane pracą powinny złożyć CV z listem motywacyjnym w sekretariacie UM do 23 maja.
Więcej o wymaganiach wobec kandydatów i zakresie obowiązków można przeczytać tutaj.