Nowość w zakładce „Zadaj pytanie burmistrzowi” na portalu miejskim – ratusz wprowadza dodatkowe funkcjonalności, które mają usprawnić udzielanie odpowiedzi.
Od poniedziałku, pytając burmistrza, można załączyć 3 fotografie ilustrujące problem, z którymi zwracamy się do Urzędu Miejskiego w Złotoryi. Internauta ma również możliwość wyboru kategorii, której dotyczy pytanie. Poza kategorią „ogólną” są to: odpady, oświetlenie w mieście, zgłoszenie usterki (naprawy), porządek na terenie miasta oraz sprawy mieszkaniowe. Podane są też numery telefonów do wydziałów UM, które tymi problemami się zajmują.
– To najczęściej pojawiające się w pytaniach do burmistrza zagadnienia. Założenie jest takie, że wybór odpowiedniej kategorii przyspieszy udzielenie odpowiedzi, bo pytanie trafi bezpośrednio do pracownika merytorycznego w urzędzie. Dzięki temu mieszkańcy szybciej załatwią nurtujące ich sprawy – tłumaczy Piotr Rewig, główny specjalista ds. informatyki w UM.
Przypomnijmy, że zakładka umożliwiająca zadawanie pytań burmistrzowi na portalu miejskim została uruchomiona na początku 2015 r. Szybko stała się popularnym kanałem komunikacji między mieszkańcami a ratuszem. Jak dotąd, Robert Pawłowski udzielił internautom 1370 odpowiedzi.