Funkcjonujący w złotoryjskiej przychodni nowoczesny system obsługi pacjentów okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.
Teraz przy wejściu należy pobrać z automatu bilet z numerkiem do lekarza, ale tylko pod warunkiem, że jesteśmy zarejestrowani. Jeśli nie jesteśmy, to możemy to zrobić także za pomocą automatu, z którego usług korzysta ponad 30 osób dziennie. Zdarzają się starsze osoby, którym trzeba wytłumaczyć sposób jego obsługi, jednak większość radzi sobie sama. Warto pamiętać, że osoby przychodzące na wizytę muszą znać swój PESEL. Dlatego jeśli go nie pamiętają, to powinny zapisać sobie na kartce lub zabrać ze sobą dowód osobisty.
– System, który wprowadziliśmy uporządkował sposób przyjmowania pacjentów. Pacjent wchodzi tylko wtedy, gdy zostaje zaproszony do gabinetu (wyświetla się jego numer na monitorze we wspólnej poczekalni – dop. red.). Bardzo ważne jest to, że obecnie nie ma potrzeby przychodzenia do przychodni w celu rejestracji – mówi Ireneusz Żurawski, kierownik Przychodni Rejonowej w Złotoryi.
Konieczność „spaceru” na ul. Kwiską została wyeliminowana dzięki e-rejestracji. Teraz wystarczy wejść na odpowiednia stronę internetową (TUTAJ) i wypełnić formularz oraz wybrać wolny termin wizyty u wybranego lekarza. System rejestracji został dostarczony przez firmę Comarch, a serwery oraz szybkie łącze internetowe zapewnia ratusz. Dzięki temu pacjenci mogą zarejestrować się na wizytę w dogodnym dla siebie czasie bez konieczności stania w kolejce czy dzwonienia do przychodni.
Rejestracja online umożliwia także łatwe i szybkie dokonywanie zmian (łącznie z anulowaniem) w już zarezerwowanych wizytach. Dzięki temu przychodnia może efektywniej zarządzać czasem wolnych terminów i lepiej dostosować się do potrzeb pacjentów.
Warto pamiętać, że aby skorzystać z systemu rejestracji online, pacjent musi posiadać ważny dowód osobisty oraz numer PESEL. Dzięki temu system może prawidłowo zidentyfikować pacjenta i przypisać mu właściwe dane medyczne.
Więcej o modernizacji przychodni pisaliśmy TUTAJ.