Na horyzoncie migocze już koniec przebudowy skrzyżowania przy targowisku miejskim. Na środę wykonawca zaplanował układanie jezdni na rondzie, co w perspektywie kilkunastu najbliższych dni powinno pozwolić na wprowadzenie ruchu po obu stronach wyspy. Najwięcej pracy pozostało przed brukarzami.
Inwestycja na zbiegu ulic Staszica, Krzywoustego, Sienkiewicza i Konopnickiej zbliża się do finału. Prace są już na tyle zaawansowane, że przed weekendem drogowcy zaczęli montować słupy oświetlenia ulicznego i latarni doświetlających przejścia dla pieszych.
Roboty przy sieciach podziemnych biegnących pod drogą już się zakończyły, więc wykonawca może się zabierać za asfaltowanie. Od wczoraj koryto jezdni jest przygotowywane do układania masy bitumicznej. Trwają ostatnie prace porządkowe związane m.in. z profilowaniem podbudowy i skrapianiem emulsją asfaltową.
Na ułożenie asfaltu wykonawca potrzebuje 4 dni. Do zrobienia jest ostatnia warstwa (ścieralna) po północnej stronie ronda (od ul. Konopnickiej) oraz 3 warstwy (podbudowa, wiążąca i ścieralna) w części południowej – od ul. Krzywoustego. Roboty przy nawierzchni z masy bitumicznej mają się rozpocząć w środę 27 listopada, ale termin zakończenia tego etapu inwestycji w dużej mierze uzależniony jest od warunków pogodowych.
Asfalt będzie wylewany z zachowaniem przejezdności skrzyżowania, przy ruchu wahadłowym. Po ułożeniu ostatnich warstw drogowcy zamierzają udostępnić nową nawierzchnię kierowcom.
Przebudowa całej krzyżówki powinna się zakończyć do 7 lutego przyszłego roku – taki termin wynika z umowy na roboty budowlane. Wykonawca, którym jest firma Jagielski, w rozmowach z magistratem kilkukrotnie sygnalizował jednak, że chciałby oddać inwestycję kilka tygodni wcześniej. Po położeniu asfaltu główny front robót przeniesie się na ciągu piesze, gdzie w wielu miejscach brakuje jeszcze kostki brukowej.
Przebudowa skrzyżowania ulic Staszica i Krzywoustego ma kosztować 7,9 mln zł. Urząd Miejski w Złotoryi sfinansuje ją niemal w całości z pieniędzy, które otrzymał z puli środków rządowych przeznaczonych na usprawnienie dojazdów do stref przemysłowych (dotacja z Polskiego Ładu pokryje 98 proc. wszystkich kosztów). Wprowadzenie ruchu okrężnego na zjeździe do Wilkowa pozwoli na likwidację sygnalizacji świetlnej, co powinno zwiększyć przepustowość krzyżówki, przez którą prowadzi dojazd do zakładów przemysłowych na terenie złotoryjskiej podstrefy ekonomicznej.