Chcąc załatwić sprawę w ZUS, nie trzeba nawet wychodzić z domu. Dostępna jest opcja e-wizyty, którą można odbyć w dogodnym czasie.
Możliwość skorzystania z e-wizyty jest szczególnie ważna w okresie zimowym, gdy więcej osób
choruje. – Średnio każdego miesiąca trafia do dolnośląskich oddziałów ZUS nieco ponad 200 tys.
elektronicznych zwolnień lekarskich. Okazały się one doskonałym (bardzo chwalonym zarówno przez lekarzy jak i pacjentów) rozwiązaniem, szczególnie w czasie pandemii koronawirusa – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na dolnym Śląsku.
Według rzeczniczki, równie wygodne dla klientów są e-wizyty, które można zamówić na
określony dzień, godzinę i temat.
– Wideorozmowę z naszym ekspertem można odbyć bez wychodzenia z domu. Trzeba mieć do
dyspozycji laptop lub smartfon, żeby pokazać się do kamery i podać swoje dane. Taki sposób
weryfikacji jest niezbędny, gdyż podczas wideowizyty rozmawia się często o danych wrażliwych
naszych klientów – wyjaśnia Kowalska-Matis.
Najwięcej e-wizyt odbywa się na temat emerytur i rent, zasiłków oraz zagadnień dotyczących obowiązków ubezpieczeniowych firm, w tym również w kontekście pracowników. Podczas e-wizyty klienci chętnie korzystają z możliwość potwierdzenia profilu utworzonego na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
E-wizytę można zarezerwować na stronie internetowej www.zus.pl/e-wizyta. E-wizyty odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 9-14.
Podczas rezerwacji e-wizyty należy podać swoje dane, wybrać dzień i godzinę spotkania, wybrać
temat spotkania, w przypadku osoby niesłyszącej, należy wybrać e-wizytę w języku migowym (PJM), a następnie zaznaczyć interesujący temat spotkania.
W przypadku chęci uzyskania informacji w sprawie indywidualnej, należy mieć przygotowany dokument tożsamości, który zostanie zweryfikowany podczas e-wizyty. W spotkaniu online może wziąć udział osoba trzecia, ale tylko wówczas, gdy jest to opiekun klienta, którego dane podano przy rezerwacji.