W ostatnich dniach, pomimo licznych apeli, na terenie powiatu złotoryjskiego doszło do kilku oszustw podczas zakupów dokonywanych przez internet.
– Podczas zakupów w sieci powinniśmy być czujni. Powinniśmy czytać opinie o sprzedającym, rozważyć płatność przy odbiorze, a przede wszystkim wybierać platformy sprzedażowe, które oferują ochronę kupującym. Okazuje się to bardzo przydatne wtedy, kiedy trafimy na nieuczciwego sprzedającego. Przekonały się o tym w ostatnim czasie dwie mieszkanki naszego powiatu, które straciły kilkaset złotych – mówi aspirant Dominika Kwakszys, oficer prasowa KPP w Złotoryi.
Jedna z poszkodowanych, na portalu społecznościowym, zainteresowała się ofertą sprzedaży pierścionka. Nawiązała kontakt ze sprzedającym i wykonała przelew na wskazane konto.
Niestety nie otrzymała ani biżuterii, ani zwrotu pieniędzy, a kontakt ze sprzedającym urwał się.
Druga kobieta kupiła spodnie za pośrednictwem strony internetowej butiku z odzieżą damską. Towar nie spełnił jej oczekiwań. Odesłała ubranie, lecz nie otrzymała zwrotu pieniędzy.
W obu przypadkach policjanci przyjęli zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oraz badają szczegóły transakcji.
fot. ze strony złotoryjskiej policji