Niemal 3000 zł przelał na konto oszusta 68-letni mieszkaniec powiatu złotoryjskiego.
Mężczyzna otrzymał wiadomość na komunikatorze, z której wynikało, że jego syn potrzebuje pomocy. Chodziło o wykonanie przelewu na zakup nowego smartfona.
Senior zareagował na prośbę o pożyczenie pieniędzy. Niestety dopiero po przelaniu kwoty 2999 złotych zorientował się, że został oszukany.
– Prowadzimy postępowanie dotyczące tego zgłoszenia oraz apelujemy o ostrożność we wszelkich rozmowach dotyczących pożyczki, kredytu, przelewu lub przekazania kodu blik. Doradzamy, aby w pierwszej kolejności nawiązać kontakt bezpośredni lub telefoniczny z osobą, która do nas pisze i w ten sposób potwierdzić informacje, które otrzymaliśmy za pośrednictwem komunikatora lub wiadomości sms. Weryfikacja tych danych pozwoli uniknąć zarówno utraty pieniędzy jak i stresujących momentów – radzi asp. Dominika Kwakszys z KPP w Złotoryi.