Do mieszkanki Złotoryi zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Oszust próbował wyłudzić dane do logowania na internetowym koncie bankowym kobiety.
W rozmowie kobieta usłyszała, że jej pieniądze na koncie są zagrożone, ponieważ ktoś włamał się na jej konto. Oszust podający się za pracownika banku poinformował, że konieczne jest zalogowanie się do bankowości elektronicznej. W tym celu nakłaniał kobietę do przekazania danych do logowania. Na szczęście niedoszła ofiara znała metody oszustów i była świadoma konsekwencji przekazania tych danych. Nie dała się oszukać i natychmiast zakończyła rozmowę, o której poinformowała policję.
– W tej sprawie funkcjonariusze prowadzą dalsze czynności. Jednak już teraz przestrzegamy przed podobnymi sytuacjami. Zachowajmy ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami nieznajomymi, którzy podają się za pracowników różnych instytucji – ostrzega mł. asp. Dominika Kwakszys, oficer prasowa KPP w Złotoryi.
Co zrobić, gdy zadzwoni do nas podejrzana osoba, na przykład podająca się za pracownika banku?
- Najlepiej natychmiast się rozłączyć,
- nie udostępniać przez telefon żadnych danych,
- nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie,
- nie otwierać żadnych nieznanych linków w otrzymanych wiadomościach.
fot. poglądowe Pixabay