Pozycjonowanie stron jako metoda marketingu online jest z nami już grubo od ponad dekady. Właśnie dlatego nastał najwyższy czas, abyś jako e-przedsiębiorca zaczął uczyć się chociażby jego podstaw i zasad działania.
Oczywiście większość z dominujących na rynku sieciowym firm już od dawna stosuje skuteczny marketing związany z walką o pozycję w Google – spora część pozwala także aby to kształt promocji w sieci dyktował ogół wysiłków reklamowych marki. W niniejszym artykule postaramy się z pomocą ekspertów przybliżyć Wam najważniejsze aspekty pozycjonowania w 2020 roku.
Popraw wyświetlanie strony na telefonach i bądź mobile friendly
O tym, że smartfony i tablety odpowiadają za około połowę zapytań lądujących w wyszukiwarce Google wiemy już od dłuższego czasu. Ludzie coraz chętniej korzystają z sieci na urządzeniach przenośnych i nie zanosi się, aby ten trend miał się w najbliższym czasie odwrócić. Stąd też dobry i skuteczny marketing powinien dziś kłaść nacisk przede wszystkim na dostosowanie wyświetlania strony na ekranach o mniejszych rozdzielczościach. Konieczny staje się tu zatem RWD – responsive web design – czyli sposób tworzenia stron, które dostosowują się do każdego wymiaru i metody wyświetlania. W ślad za responsywnością idzie oczywiście dopasowanie funkcjonalności strony w procesie projektowania UX (user experience). Na koniec zadbać należy o przyspieszenie ładowania się strony, chociażby przez optymalizację grafik, poprawę kodu i skryptów czy też poprzez odchudzenie arkusza CSS. Oczywiście tym wszystkim możemy zająć się na własną rękę, szczególnie jeżeli znamy się na technicznych aspektach budowania stron, jednak zawsze zajmie nam to więcej czasu niż zgromadzonemu pod szyldem agencji SEM zespołowi profesjonalistów. To właśnie czas, a co za tym idzie pieniądze przemawiają dziś najwyraźniej za zdaniem się na pomoc fachowców.
Postaw na wyszukiwanie głosowe i content marketing
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to odpowiadanie na preferencje i trendy powszechne wśród użytkowników sieci. Jednym z nich zaraz obok używania urządzeń mobilnych jest naturalnie wyszukiwanie głosowe. Internauci coraz częściej wolą zwrócić się do Google za pośrednictwem asystenta Voice Search, niż żmudnie wklepywać hasła za pomocą klawiatury. Jest to łatwe, szybsze i bardziej wygodne, zwłaszcza kiedy na przykład ręce mamy zajęte innymi czynnościami.
Oczywiście zapytania głosowe wyglądają nieco inaczej niż te tradycyjne, znajduje się w nich więcej słów o charakterze kolokwialnym a same frazy okazują się dużo dłuższe niż moglibyśmy się spodziewać. Specyfika języka mówionego każe pozycjonerom dostosowywać gromadzone na stronie treści, co z kolei prowadzi do pozycjonowania serwisu na zestaw zaskakujących często zwrotów. W ten sposób profesjonaliści z agencji korzystając z narzędzi monitorujących i planera słów kluczowych Google dowiadują się o lingwistycznych tendencjach grupy docelowej. Te naturalnie mają wpływ na kształt tworzonych w toku content marketingu treści.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/