Spore utrudnienia czekają w środę kierowców na trzech odcinkach dróg miejskich w Złotoryi. Jedna z nich będzie przez kilka godzin całkowicie zamknięta. Wszystko przez frezarkę, która pojawi się, by zerwać zużytą nawierzchnię asfaltową.
Modernizacja miejskich dróg jest już prawie na półmetku. W środę 21 sierpnia roboty drogowe obejmą kolejne dwie ulice: Garbarską i Władysława Sikorskiego, a także fragment pl. Jana Matejki. Przedsiębiorstwo Transportowo-Budowlane, które odnawia stare nawierzchnie na zlecenie Urzędu Miejskiego w Złotoryi, od rana zabierze się za frezowanie asfaltu. W związku z tym Sikorskiego będzie przez kilka godzin nieprzejezdna (wykonawca umożliwi tylko dojazd do znajdujących się tutaj zakładów pracy oraz mieszkańcom). Na Garbarskiej i Matejki ruch ma się odbywać po jednym pasie jezdni.
Garbarska będzie zmodernizowana na długości 325 m: od budynku nr 6 do skrzyżowania z ul. Stromą przy dawnych zakładach obuwia. PTB położy nowy asfalt (dwie warstwy: wiążącą i ścieralną, każda po 3 cm grubości) na powierzchni 2321 m kw.
Sikorskiego przejdzie modernizację nawierzchni w całości, czyli na odcinku 286 m (984 m kw.). Roboty drogowe obejmą również dwie zatoki postojowe.
Najmniejszy zakres terytorialny będą miały prace na pl. Matejki. W tym przypadku chodzi zaledwie o 63 m jezdni wzdłuż kamienic oznaczonych numerami 1-3. Nowy asfalt uzupełni lukę w nawierzchni, która powstała pomiędzy ul. Górną (po jej remoncie w latach wcześniejszych) a fragmentem pl. Matejki przebudowanym przy okazji budowy ronda.
Modernizacja trzech wymienionych wyżej odcinków powinna się mieć finał na koniec wakacji.
Wymiana asfaltu i najbardziej zniszczonych krawężników na dziewięciu odcinkach dróg miejskich (a także przebudowa skrzyżowania ulic Legnickiej i Polnej) ma kosztować bez mała 2 mln zł, przy czym aż 95 proc. tej kwoty miasto pozyskało z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Część robót PTB ma już za sobą – w ostatnich tygodniach zakończyło modernizację ulic Tuwima i Słonecznej. Zaawansowane są prace na Szczęśliwej, Henryka Brodatego i Mieszka I. Na dwóch pierwszych pojawiła się dzisiaj pierwsza warstwa asfaltu, zaś na Mieszka I warstwa wiążąca uzupełniona została po robotach na wodociągu przeprowadzonych w lipcu przez RPK. Warstwa ostatnia, czyli ścieralna, pojawi się po wyregulowaniu przez PTB studzienek kanalizacyjnych.