W dniach 5-6 października w Krakowie odbędą się Targi Polskiego Produktu Turystycznego pod hasłem Pamiątka z Polski.
Pamiątki turystyczne pełnią kluczową rolę w promowaniu turystyki kulturowej, umacniając pozytywny wizerunek kraju.
Upominki i pamiątki turystyczne mają znaczący udział w dochodach z turystyki na poziomie tworzącym wartość dodaną w wielu krajach (ok 20 % PKB sektora turystyki), szczególnie, gdy wziąć pod uwagę produkcję rodzimą i eksport.
Pamiątki pomagają w narracji każdego regionu i przywołują turystów do przypomnienia sobie historii danego miejsca; pozwalają odzwierciedlać najbardziej podstawowe cechy kulturowe produktu turystycznego, miasta gminy czy osady, pokazując charakterystyczne i niezastąpione cechy.
Doceniając krajowy dorobek w tym zakresie ogłoszony został konkurs Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs, który będzie wydarzeniem towarzyszącym Targom Polskiego Produktu Turystycznego (TPPT).
Różnorodność branży pamiątkarskiej pozwala na zaproszenie do konkursu polskich producentów szerokiej gamy produktów, poczynając od sztuki, wydawnictw, ceramiki po tekstylia, rękodzieło, biżuterię, gadżety, kosmetyki, gastronomię czy zabawki.
Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane podczas targów TPPT w dniach 5-6 października w Kraków Expo oraz promowane w międzynarodowych mediach, na turystycznych targach międzynarodowych oraz zostaną na stałej wystawie w Warszawie.
Nagrody i wyróżnienia zostaną przyznane w 13 kategoriach. Zgłoszenia do konkursu oraz nadsyłanie prac powinny się zakończyć do 10. września. Więcej informacji o konkursie i regulamin konkursowy można znaleźć TUTAJ.
Konkurs organizują Stowarzyszenie Polskich Mediów wraz z redakcją gazety branży turystycznej TTG Polska przy współpracy z Warszawską Izbą Gospodarczą i Stowarzyszeniem Zostań w Polsce.