Podczas Turystycznego Otwarcia Wakacji na Zamku Grodziec, obok największych atrakcji turystycznych Dolnego Śląska, miała miejsce wspólna promocja Złotych Miast.
Zgodnie z podpisanym w maju paktem, miasto Złotoryja wspólnie z Polskim Bractwem Kopaczy Złota i Kopalnią Złota w Złotym Stoku, wspierają się w promocji turystyki opartej na naszych zasobach naturalnych, czyli na złocie.
„Pakt współpracy na rzecz promocji atrakcji turystycznych z górnictwem złota związanych” zawarła z wielkim mistrzem PBKZ Zbigniewem Soją Elżbieta Szumska, właścicielka kopalni złota w Złotym Stoku i od niedawna członkini PBKZ. – Polska na złocie stoi, na pięknych miastach, ma niesamowitą historię związaną z górnictwem złota. Mam nadzieję, że ten pakt zaowocuje taką dobrą promocją naszych miasteczek – powiedziała Szumska podczas tegorocznych obchodów Dni Złotoryi (pisaliśmy o tym TUTAJ). Jak widać, pakt już owocuje.
Złotoryja promuje złoża aluwialne poprzez warsztaty z płukania złota, a Złoty Stok swoje eksploatowane górniczo przez wieki złotonośne góry. – Dziękujemy PBKZ za wsparcie w promocji – mówią pracownicy złotoryjskiego ratusza.
Impreza przyciągnęła tłumy turystów. Nic w tym dziwnego, gdyż wśród wystawców znalazły się największe atrakcje turystyczne Dolnego Śląska, m.in.: Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, Kopalnia Uranu Kletno, Kopalnia Podgórze, Kaczawska Sieć Współpracy, Kościół św. Jana i św. Katarzyny w Świerzawie reprezentowany przez Centrum Kultury, Sportu i Turystyki w Świerzawie.
źródło i fot. profil FB „14 kroków do UNESCO”