„Wszystko to jest Ojczyzna” – pod takim hasłem odbył się tegoroczny XII Regionalny Przegląd Zespołów Artystycznych Szkół i Placówek im. Janusza Korczaka z rejonu Dolnego Śląska, który oficjalnie otworzył Król Maciuś I.
Na scenie Złotoryjskiego Ośrodka Kultury i Rekreacji zaprezentowały się dzieci z poszczególnych szkół i placówek korczakowskich: zespół teatralno-instrumentalny Żywioły Ślężańskie z Sobótki z przedstawieniem „Perła”, uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Sobótce w przedstawieniu na podstawie „Legendy o pieśni” Janusza Korczaka, uczniowie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Złotoryi z występem tanecznym „Szanujmy wspomnienia”, przedstawieniem „Superbohater”, montażem muzyczno-taneczno-teatralnym pt. „Miłość, honor, Ojczyzna” i piosenką pt. „Mój hymn”, zespół Fire Dance ze Szkoły Podstawowej w Gniewkowie z przedstawieniem tanecznym pt. „Taniec z szarfami”, uczniowie z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Szklarach Górnych z piosenkami pt. „Witajcie w naszej bajce” i „Zatańcz z nami”, zespół Żagańskie Korczaki z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żaganiu z przedstawieniem wokalno-instrumentalnym pt. „Kto ty jesteś”, uczniowie z klasy IIB ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Chojnowie z przedstawieniem teatralno-tanecznym pt. „Czerwone Kapturki”, uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Jaworze z piosenką pt. „Uwierz Polsko” i „Zagubiony” (w wykonaniu Zespołu na 5).
Ich popisy sceniczne oceniało jury w składzie: Joanna Sosa-Misiak (pracownik ZOKiR-u), Agnieszka Radziejewska (wokalistka zespołu Paraluzja), Bartłomiej Drak (gitarzysta zespołu Paraluzja), które wszystkim uczestnikom przyznało pamiątkowe statuetki i dyplomy.
Krótki wykład o Januszu Korczaku połączony z prezentacją multimedialną przedstawił zebranym Tomasz Szymaniak, nauczyciel historii w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Złotoryi. Na zakończenie przeglądu odbył się koncert zespołu Paraluzja.
Celem imprezy była integracja dzieci i młodzieży szkół i placówek korczakowskich z rejonu dolnośląskiego, wykorzystanie twórczości i dorobku pedagogicznego patrona Janusza Korczaka w działaniach edukacyjno-wychowawczych poprzez tworzenie własnych tradycji szkolnych.