W sobotnie przedpołudnie korytarze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pielgrzymce, pomimo tego że był weekend, nie świeciły pustkami. Pojawili się an nich uczniowie klas 4-6, którzy przybyli na ostatnie zajęcia, trwającego od 1 września projektu „Matematyka w przyrodzie i najbliższym otoczeniu”.
Projekt zorganizowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi Pielgrzymka, a fundusze na jego realizację pozyskane zostały z Fundacji mBanku. Projekt to pomysł Eweliny Niklewicz-Dębickiej, która razem z Laurą Ogonowską prowadziła wszystkie zajęcia. W niebanalny i atrakcyjny sposób 30 uczniów poznawało zagadnienia matematyczne.
Jesienią zajęcia odbywały się m.in. na terenie parku w Pielgrzymce oraz w Alei Kasztanowej. Dzieci dokonywały pomiarów w przyrodzie i najbliższym otoczeniu, np. mierzyły obwody drzew. Pracowały także z planem i z mapą. Uczniowie odmierzali odległości na mapie i znając skalę, dokonywali obliczeń odległości rzeczywistej.
Młodzi matematycy wiedzą już, co to są fraktale, potrafią tworzyć zbiór Cantora czy dywan Sierpińskiego. Każdy z uczestników otrzymał zestaw przyborów szkolnych. W tym miesiącu odbyły się warsztaty z robotyki, na których uczniowie budowali i programowali roboty.
Na zakończenie projektu odbyły się podchody matematyczne, w trakcie których m.in. rozwiązywane były liczne krzyżówki i łamigłówki. Nad imprezą czuwali Laura, Tomasz i Katarzyna Ogonowscy.
Na podsumowanie koordynator projektu Wioleta Michalczyk wręczyła każdemu uczniowi certyfikaty uczestnictwa. – Bardzo nam się spodobał taki sposób nauki, trudnego przedmiotu, jakim jest matematyka – twierdzą uczniowie.