Na horyzoncie powoli widać koniec modernizacji ul. Wojska Polskiego. Kilka dni temu rozpoczęły się prace na ostatnim odcinku, pomiędzy pl. Reymonta a ul. Hożą. W związku z tym od wtorku w górnej części Złotoryi obowiązuje nowa organizacja ruchu. Utrudnienia mają potrwać przez ok. 3 tygodnie. Tymczasowo wyłączona została sygnalizacja świetlna na ul. Krzywoustego, którą biegnie objazd. Całą zmodernizowaną ul. Wojska Polskiego będzie można przejechać najpóźniej na początku czerwca.
Roboty remontowe na odcinku Hoża-Reymonta prowadzone są połówkowo, tzn. rozkopany został tylko jeden pas jezdni. Drugi jest udostępniony dla pojazdów – przy ograniczonej prędkości, bo zdjęto już asfalt. Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje, że samochody mogą się poruszać w stronę Jeleniej Góry po remontowanym fragmencie ul. Wojska Polskiego, a następnie wjeżdżają na odcinek już zmodernizowany (od ul. Hożej do ul. Lubelskiej). Aby objechać rozkopany odcinek w kierunku Legnicy, należy się kierować ulicami Lubelską, Hożą, Słowackiego i Krzywoustego. Objazdem mogą się poruszać tylko pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 t.
W środę Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, która powadzi modernizację ul. Wojska Polskiego, wyłączyła na czas remontu sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Staszica-Krzywoustego-Sienkiewicza. Ma to upłynnić ruch na objeździe w kierunku Legnicy.
Razem z drogowcami na Wojska Polskiego pracują ekipy Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Złotoryi. Spółka korzysta z rozkopania nawierzchni i wymienia magistralę wodociągową.
Modernizacja ul. Wojska Polskiego ma się zakończyć do 31 maja. Jak zapewniają urzędnicy ze złotoryjskiego ratusza, bilans korzyści płynących z użytkowania nowej drogi i trudności, które pojawiły się podczas trwającego od blisko 9 miesięcy remontu, będzie zdecydowanie na plus.
– Dzięki wyrównaniu nawierzchni, wycięciu w górnej części ulicy drzew stojących przy samej krawędzi asfaltu i poszerzeniu jezdni do 6 m, Wojska Polskiego stanie się znacznie bezpieczniejsza dla kierowców. Trwałość drogi poprawi podbudowa z tłucznia sięgającą pół metra w głąb ziemi oraz o wiele grubsza niż dotychczas warstwa asfaltu, co zapobiegnie także przenoszeniu drgań na okoliczne budynki podczas przejazdu ciężkich pojazdów. Dłuższe użytkowanie jezdni zapewni również jej lepsze odwodnienie, gdyż RPK wybudowało nowy odcinek kanalizacji deszczowej, naprawiono też połączenia starych kanałów, co wyeliminuje m.in. podmywanie poboczy – zapewnia Jacek Janiak, naczelnik Wydziału Architektury Geodezji Rozwoju Miasta w Urzędzie Miejskim w Złotoryi.
Dodajmy również, że modernizacja i rozkopanie ul. Wojska Polskiego umożliwiły RPK tańszą wymianę na nowe rur w magistrali wodociągowej doprowadzającej wodę do miasta, co ma ograniczyć w przyszłości liczbę awarii.
Miasto skorzystało na remoncie w jeszcze jeden sposób – wykonawca robót położył nowy asfalt na zjazdach z ul. Wojska Polskiego na drogi miejskie.