Już tylko dwa tygodnie zostały na wysłanie wniosku o wyprawkę szkolną. Po 30 listopada nie będzie to już możliwe.
W ramach programu rodzice, bez względu na swoje dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
– Jeśli ktoś jeszcze wniosku o 300 plus nie wysłał do ZUS-u, to warto się pospieszyć. Ostateczny termin na jego złożenie upływa 30 listopada. Po tej dacie złożenie dokumentu będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada – ostrzega Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku.
Wniosek o wypłatę z programu „Dobry start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. To pozwoli uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie.
Również zawiadomienia dotyczące świadczenia „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o jego przyznaniu będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS (również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia).
Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).