Prawie 18 milionów złotych ze sprzedaży alkoholu trafiło w ubiegłym roku do kas złotoryjskich sklepów i restauracji – tak wynika z danych Urzędu Miejskiego w Złotoryi.
W naszym mieście sprzedano alkohol za 17 784 174 zł. To kwota odpowiadająca jednej czwartej tegorocznego budżetu Złotoryi. Gdyby pokusić się o jej przeliczenie na 1 mieszkańca, wychodzi na to, że średnio każdy złotoryjanin wydał w „monopolowym” ok. 1173 zł.
Pod względem wartości sprzedaży najwyżej plasuje się wódka – w Złotoryi sprzedano jej za prawie 8,3 mln zł. Tylko nieznacznie napojom wysokoprocentowym ustępuje piwo, na które w 2017 r. konsumenci wydali nieco ponad 7,9 mln zł. Najmniejszą popularnością cieszy się wino – przeznaczono na nie blisko 1,6 mln zł.
Najczęściej po alkohol sięgamy w marketach, które sprzedały trunki za 9,5 mln zł. W mniejszych sklepach złotoryjanie wydali 7 mln zł. Lokale gastronomiczne ze sprzedaży napojów alkoholowych uzyskały 741 tys. zł, zaś stacje paliw – 537 tys. zł.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych posiada w Złotoryi 45 punktów (sklepów i lokali gastronomicznych). Co roku z opłat z wydanie koncesji wpływa do budżetu miejskiego 390 tys. zł. Pieniądze te są przeznaczane na przeciwdziałanie alkoholizmowi i zwalczanie narkomanii, m.in. na programy profilaktyczne skierowane do dzieci i młodzieży czy dofinansowanie wypoczynku wakacyjnego.
fot. DariuszSankowski/pixabay
Tanio i niższej jakości się pije w Rio to i kwota mała.