Urszula Pawlus rezygnuje z kierowania Spółdzielnią Mieszkaniową Agat w Złotoryi. Prezeska, której praca była bardzo dobrze oceniana przez radę nadzorczą, będzie na stanowisku tylko do końca października. Konkurs na jej następcę został już ogłoszony.
Od wczoraj po sieci krąży ogłoszenie o naborze na prezesa zarządu złotoryjskiej spółdzielni mieszkaniowej. Już drugie na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Przypomnijmy, że Pawlus – była prezeska miejskiej spółki RPK Partner – została szefową w Agacie w połowie listopada zeszłego roku, wygrywając konkurs ogłoszony przez radę nadzorczą (pisaliśmy o tym TUTAJ). Zastąpiła Mariana Kreta, wieloletniego prezesa spółdzielni, który został odwołany latem 2023.
Po niespełna jedenastu miesiącach rezygnuje jednak niespodziewanie ze stanowiska. Na początku października wystąpiła z wnioskiem do rady nadzorczej o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron. We wtorek rada przystała na jej prośbę. Wkrótce ma podjąć formalnie uchwałę o jej odwołaniu.
Urszula Pawlus nie chce zbyt wiele powiedzieć o przyczynach swojej decyzji. – Odchodzę z powodów osobistych – zaznacza tylko. – Nie widzę możliwości dalszej współpracy w obecnym układzie – dodaje enigmatycznie.
Niewiele więcej na ten temat mówi Piotr Rewig, przewodniczący rady nadzorczej Agatu. Zapytaliśmy go więc, czy rezygnacja prezeski może mieć związek z trudną sytuacją finansową spółdzielni?
– Absolutnie nie – stwierdza kategorycznie. – Spółdzielnia jest w dobre kondycji, a rada nadzorcza była zadowolona z pracy pani prezes, która miała pełne wsparcie rady we wszystkim, co robiła.
Rewig dodaje, że członkowie rady próbowali odwieść Urszulę Pawlus od decyzji. – Namawialiśmy ją, aby pozostała na stanowisku chociaż do czasu wyboru nowego prezesa, jej decyzja była jednak nieodwołalna. Chciała zakończyć współpracę jak najszybciej – dodaje.
Rada nadzorcza czeka na oferty od zainteresowanych pracą na stanowisku prezesa spółdzielni do 15 listopada. Kandydaci muszą m.in. mieć wykształcenie wyższe (ekonomiczne, techniczne lub prawnicze) oraz co najmniej 10-letni staż pracy, w tym minimum 3 lata na stanowisku kierowniczym. Oczywiście powinni się również legitymować doświadczeniem w zarządzaniu i eksploatacji zasobów mieszkaniowych, kontroli finansowej oraz rachunkowości zarządczej, a także znajomością prawa spółdzielczego i zasad funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowych. Więcej informacji o naborze można znaleźć TUTAJ.
Filtry