Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie” ogłasza konkurs na geogadżet Geoparku „Kraina Wygasłych Wulkanów”.
Celem konkursu jest umocnienie, identyfikacja i promocja lokalnej marki geoparku poprzez wytypowanie 8 geogadżetów promujących i budujących wizerunek naszego regionu.
– Region Gór i Pogórza Kaczawskiego wyróżnia się niezwykłą różnorodnością geologiczną, szczególnie ciekawe są skały i wzgórza będące pozostałością aż trzech okresów aktywności wulkanicznej. To z tego powodu region od lat zwany jest Krainą Wygasłych Wulkanów, a od 2017 r. rozpoczęto wdrażać ideę geoparku – mówi Gabriela Męczyńska, dyrektorka biura stowarzyszenia.
Geopark „Kraina Wygasłych Wulkanów” to obszar, w którym unikatowe dziedzictwo geologiczne stanowi filar promocji i rozwoju. Jednak jego działalność nie ogranicza się wyłącznie do popularyzacji geologii. Celem geoparku jest również promocja dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego regionu oraz poprawa jakości życia mieszkańców.
W konkursie uczestniczyć mogą lokalni rękodzielnicy, artyści, wytwórcy produktów użytkowych, którzy mieszkają i prowadzą działalność gospodarczą na terenie Partnerstwa Kaczawskiego (gmin: Bolków, Krotoszyce, Legnickie Pole, Męcinka, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Ruja, Świerzawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja wiejska, miasto Wojcieszów, miasto Złotoryja).
Nagrodą dla autorów wybranych geogadżetów będzie zlecenie ich wykonania. Maksymalna kwota zamówienia jednego rodzaju geogadżetu wynosi 2500 zł brutto, przy czym cena jednostkowa jednego geogadżetu nie może przekroczyć 50 zł brutto. Zamówienie będzie składane na minimum 50 sztuk, przez Stowarzyszenie LGD Partnerstwo Kaczawskie.
Zgłaszanie prac potrwa do 23 kwietnia br. (do godz.15).
Geogadżety należy dostarczyć wraz z formularzem pod adres: Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie” ,Mściwojów 54.
Ogłoszenie wyników nastąpi do 30 kwietnia.
Szczegóły oraz kryteria konkursowe można znaleźć tutaj.
Konkurs organizowany jest w ramach realizacji projektu współpracy pn. „Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją”. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z EFRROW, działanie M19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach Inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, poddziałanie 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania”.
Filtry