Nauczyciele ze złotoryjskiej „trójki” podnoszą swoje kompetencje razem z kolegami z innych europejskich krajów. W ramach kolejnego etapu programu Erasmus+ uczą się m.in. technik motywowania i angażowania uczniów.
Czworo nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Złotoryi rozpoczęło specjalistyczne szkolenie pn. „Profesjonalny rozwój cyfrowej kompetencji nauczycieli oraz nowe podejścia w nauczaniu STEM”. Program, obejmujący 32 godziny zajęć, ma na celu rozwój umiejętności dydaktycznych pedagogów. Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia IT i programy online wspierające nauczanie przedmiotów ścisłych. Szkolenie obejmuje także metody efektywnego zarządzania czasem, sposoby motywowania uczniów oraz budowanie środowiska opartego na wzajemnym zaufaniu.
Podnoszenie kompetencji możliwe jest dzięki udziałowi złotoryjskiej szkoły w kolejnej odsłonie programu Erasmus+. Daje on szansę wymiany doświadczeń z pedagogami z krajów partnerskich oraz poznawania nowych technik dydaktycznych, które pozwolą nauczycielom z SP3 lepiej angażować uczniów, inspirując ich do odkrywania świata nauki i technologii, a także efektywniej realizować podstawę programową.
– Z niecierpliwością czekamy na to, jak zdobytą wiedzę wykorzystają w praktyce, inspirując swoich uczniów do nauki systemem STEM – słyszymy w SP3.
Metoda STEM łączy elementy nauki (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering) oraz matematyki (Mathematics) i stanowi nowoczesne podejście do edukacji. Realizacja projektu pn. „Dywersyfikacja ekosystemu STEM” potrwa jeszcze przez 2 lata. Partnerami złotoryjskiej „trójki” są: szkoła średnia w Ozolniekach (Łotwa), Uniwersytet Wschodniej Finlandii w Joensuu, Łotewski Uniwersytet Nauk Biologicznych i Technologii w Jelgavie, Szkoła 7 Gymnasio z Xanthis w Grecji oraz Centrum Edukacyjne Poniewieża na Litwie.
Filtry