Ponad miesiąc dłużej niż początkowo zakładano potrwa modernizacja dróg miejskich w Złotoryi. Wykonawca wróci do układania asfaltu prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu – o ile pozwoli pogoda. Jest też szansa, że w przyszłym zakończy przebudowę skrzyżowania Legnickiej i Polnej.
Przedsiębiorstwo Transportowo-Budowlane, które realizuje to zadanie drogowe, ma już za sobą prace na ulicach: Juliana Tuwima, Słonecznej, Szczęśliwej, Henryka Brodatego i Mieszka I. Na tej ostatniej pozostał tylko do zamontowania próg zwalniający w postaci dwóch poduszek berlińskich.
W tej chwili trwają roboty ul. Gen. Władysława Sikorskiego oraz na wyjeździe z Polnej w Legnicką. Na tej pierwszej wykonawca położył już jedną warstwę asfaltu i jest w trakcie regulacji studni umieszczonych w nawierzchni jezdni, zajmuje się także korektą zjazdów na posesje. Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjające, w czwartek lub piątek ułoży drugą warstwę z masy bitumicznej (ścieralną) i na jezdni i w zatoczkach postojowych. Ponadto pojawią się tutaj dwa progi zwalniające, takie same jak na Mieszka I.
W tym tygodniu PTB chce również położyć nowy dywanik z asfaltu na ul. Bocznej, czyli łączniku ulic Słonecznej i Wilczej (to dodatkowe roboty, których nie przewidywała pierwotna umowa). Zamierza poza tym dokończyć asfaltowanie ul. Legnickiej, na wysokości skrzyżowania z Polną, gdzie wykonana już została większość zaplanowanych prac związanych z przebudową tego miejsca. Gotowy jest m.in. nowy chodnik wzdłuż Legnickiej, na wysokości dawnego CPN-u, o ok. 2 m poszerzona też została jezdnia. Gdy nawierzchnia będzie gotowa, pojawi się ekipa, która wymaluje oznakowanie poziome, a więc m.in. martwe pola przy wyjeździe z Polnej. Na nich zamontowane zostaną wysepki z odblaskowymi pylonami.
W przyszłym tygodniu, po zakończeniu prac na Sikorskiego, PTB zabierze się najprawdopodobniej za asfaltowanie ul. Garbarskiej oraz pl. Jana Matejki, gdzie RPK dopiero co zakończyło roboty ziemne związane z modernizacją wodociągu.
Ostatnią w kolejności ulicą, która przejdzie modernizację, jest Legnicka, a właściwie ciąg pieszo-jezdny pomiędzy budynkami 24a i 36a, który jest oddzielony od głównej drogi murem oporowym. W tym przypadku prace remontowe, polegające m.in. na przebudowie wspomnianego murku ograniczającego w tej chwili widoczność oraz na wymianie starej asfaltowej nawierzchni, mają być prowadzone na przełomie października i listopada.
Całe zadanie o wartości blisko 2 mln zł powinno się zakończyć do 8 listopada.
Filtry