Wyjazd z ul. Polnej zostanie lekko przebudowany. Na skrzyżowaniu pojawią się „martwe pola”, a jezdnia ul. Legnickiej będzie przesunięta i poszerzona. Ma to ułatwić włączenie się do ruchu samochodom wyjeżdżającym z osiedla. Remont przejdzie też zlokalizowany poniżej kilkusetmetrowy ciąg komunikacyjny wzdłuż Legnickiej.
Wyjazd z osiedla Bohaterów Monte Cassino na główną drogę biegnącą przez miasto jest niewygodny i mało bezpieczny. Widoczność w lewo, w kierunku centrum mocno ogranicza ściana budynku nr 20. By cokolwiek dostrzec, trzeba się wychylać zza kierownicy albo dojechać przodem samochodu do samej krawędzi Legnickiej, co zwiększa ryzyko kolizji.
Magistrat znalazł rozwiązanie tego problemu. Widoczność ma poprawić odsunięcie jezdni ul. Legnickiej od wylotu Polnej i przesunięcie jej w kierunku placu, na którym dawniej znajdowała się stacja paliw CPN.
Taka korekta będzie się wiązała z poszerzeniem głównej drogi na wysokości krzyżówki o ok. 2 m oraz wyłączeniem z ruchu – po dwóch stronach wylotu z Polnej – fragmentów jezdni o takiej samej szerokości. Na tzw. „martwym polu”, wymalowanym na asfalcie białymi odblaskowymi liniami, ustawiona będzie wysepka z gumowych prefabrykatów, a na niej słupek przeszkodowy (wszystko oczywiście z elementami odblaskowymi, by nocą było widoczne z daleka). Rozwiązanie z zastosowaniem takich elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego znane jest chociażby z sąsiedniego skrzyżowania, przy dawnym basenie.
Poprawione ma być również bezpieczeństwo pieszych. Pomoże w tym wybudowanie 2-metrowej szerokości chodnika na Legnickiej, naprzeciwko wylotu z polnej, w miejscu utwardzonego i zdeformowanego pobocza.
Przetarg na roboty obejmujące m.in. modernizację skrzyżowania ma być ogłoszony jeszcze w tym tygodniu.
Razem z przebudową krzyżówki Urząd Miejski w Złotoryi chce też wyremontować ciąg pieszo-jezdny biegnący po prawej stronie Legnickiej (patrząc od centrum miasta). Chodzi o odcinek o długości 237 m od budynku nr 24a do budynku nr 36a, który służy zarówno jako chodnik, jak i dojazd do budynków jednorodzinnych.
Remont będzie polegał na sfrezowaniu zużytego asfaltu i położeniu dwóch warstw nowego o łącznej grubości 6 cm. Obniżony ma być również do wysokości pół metra jeden z murków oporowych (na zdjęciu obok), który ogranicza w tej chwili widoczność kierowcom wyjeżdżającym przy budynkach nr 32 i 34 na główną drogę. Wykonawca utwardzi też place postojowe.