Masz problem z dodzwonieniem się do swojego lekarza, a podejrzewasz u siebie obecność koronawirusa? Spróbuj skorzystać z teleporady na specjalnej platformie uruchomionej przez Ministerstwo Zdrowia.
Teleporada to usługa, która pozwala w prosty sposób umówić się na poradę lekarską lub pielęgniarską w formie wideorozmowy lub telekonsultacji. Pacjent może się połączyć się z pracownikiem medycznym za pomocą komputera lub laptopa wyposażonego w kamerę, mikrofon oraz głośnik bądź przez telefon. Efektem teleporady może być e-recepta bądź e-zwolnienie.
Aby skorzystać z nowej usługi, pacjent powinien wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia. Podaje w nim adres e-mail, na który otrzyma wiadomość z instrukcją.
Teleporadę można uzyskać w godzinach 7-8 i 18-22 w dni robocze oraz w godzinach 7-22 w soboty, niedziele i święta, jednakże w dni robocze w godzinach od 8 do 18 pacjent powinien w pierwszej kolejności skontaktować się ze swoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. Jeśli nie będzie miał takiej możliwości, może skorzystać z platformy teleporad udostępnionej przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
Wszelkie pytania dotyczące platformy teleporady można kierować zgłaszać na adres e-mail: telepacjent@csioz.gov.pl
Filtry