Ze względu na duże natężenie telefonów ZUS uruchomił trzy nowe tematyczne linie telefoniczne, które są czynne w dni robocze w godzinach 7-15.
ZASIŁKI, OPIEKA (Tel. 22 290 87 01) – pod tym numerem telefonu można otrzymać informacje dotyczące świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji oraz w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.
PRZEDSIĘBIORCY (22 290 87 02) – tutaj dowiemy się na temat wsparcia dla przedsiębiorców.
BADANIA, REHABILITACJA (22 290 87 03) – pod tym numerem telefonu można otrzymać informacje dotyczące odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal do dyspozycji klientów ZUS-u dostępna jest (w dni robocze, w godz. 7-18) ogólnopolska linia telefoniczna 22 5601600. Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - renty i emerytury,
3 – zasiłki,
4 - informacje dla ubezpieczonych,
5 - informacje dla płatników,
7 – wsparcie dla przedsiębiorców
9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
fot. Pixabay
Filtry