Złotoryja, obok Namysłowa, dzięki współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa stała się lokalnym liderem usług cyfrowych. Na najnowszym spocie, który można znaleźć w sieci, nasze miasto przedstawiane jest jako jeden z najnowocześniejszych samorządów w kraju. Materiał jest do obejrzenia na naszym portalu.
Urząd Miejski w Złotoryi wdrożył terminale płatnicze we wszystkich punktach obsługi mieszkańca. Każdą opłatę – czy to za śmieci, czy za podatki lokalne – można uiścić, korzystając z karty płatniczej lub telefonu. Ponadto Złotoryja jako pierwsze miasto w Polsce wdrożyła integrację urzędu z aplikacją mObywatel, dzięki czemu mieszkańcy mogą dokonywać opłat online, bez konieczności wizyty w urzędzie. Miasto dodatkowo zintegrowało swój system z e-usługami, umożliwiając mieszkańcom weryfikację należności online i natychmiastowe ich uregulowanie. To wygodne i przejrzyste rozwiązania.
– Złotoryja to urząd na miarę XXI wieku. Jako pierwsi przystąpiliśmy do pilotażu płatności w aplikacji mObywatel, co pozwoliło nam znacząco usprawnić pracę. Jesteśmy otwarci na różne nowości technologiczne. Planujemy wdrożenie formularzy elektronicznych, a już w tym roku wprowadziliśmy możliwość bezgotówkowych opłat w strefie płatnego parkowania. Chcemy, aby codzienne sprawy mieszkańców można było załatwiać szybko, sprawnie, wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie – mówi na filmie burmistrz Paweł Kulig.
W ubiegłym roku w sektorze publicznym zrealizowano prawie 10 mln płatności cyfrowych – to wzrost o ponad 28 proc. rok do roku. 73 proc. badanych w 2024 dokonywało płatności w administracji w formie bezgotówkowej. Oczekiwania mieszkańców wobec urzędów i samorządów rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cyfryzacja staje się kluczowym elementem rozwoju nie tylko administracji publicznej, ale całego miasta. Polskie samorządy pod wieloma względami wiodą prym w rozwoju cyfrowych usług. W jaki sposób radzą sobie z wyzwaniami cyfryzacji i jakie innowacje wprowadzają w życie?
W odpowiedzi na oczekiwania coraz bardziej cyfrowych mieszkańców, urzędy i instytucje publiczne wdrażają takie rozwiązania, jak elektroniczne systemy płatności czy narzędzia do przyjmowania płatności bezgotówkowych, dostępne dziś w wielu miejscach – od urzędów przez szkoły, baseny i biblioteki po instytucje kultury. Rośnie również popularność aplikacji mObywatel – obecnie korzysta z niej już 120 polskich gmin i urzędów, w tym duże miasta jak Poznań, Zielona Góra czy Gdańsk, ale też mniejsze miejscowości, np. Złotoryja, Nowa Wieś czy Namysłów.
– Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad 8 lat aktywnie wspiera digitalizację administracji publicznej. W ramach programu Fundacji urzędy, instytucje samorządowe, a także jednostki zależne od samorządów mogą bezpłatnie korzystać z terminali płatniczych lub opłatomatów. Fundacja pokrywa koszty wdrożenia urządzeń płatniczych oraz obsługi transakcji bezgotówkowych, a instytucje zyskują możliwość wprowadzenia nowych standardów płatności, dzięki którym mogą zapewnić lepszą jakość obsługi mieszkańców – mówi Edyta Piaszczyk z Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Dodatkowo Fundacja oferuje wsparcie rozwiązań technicznych dla transakcji realizowanych online – za pośrednictwem portali samorządowych lub stron internetowych urzędów. Wsparcie to obejmuje różne formy transakcji zdalnych, umożliwiających płatność za pośrednictwem platform internetowych, aplikacji mobilnych oraz kodów QR. Rozwiązania te są nie tylko wygodne i dostępne, ale również zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa – wszystkie transakcje są chronione za pomocą zaawansowanych technologii szyfrowania i autoryzacji, co gwarantuje pełną ochronę danych osobowych i finansowych użytkowników.
Do końca 2024 r. z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa skorzystało ponad 3 tysiące urzędów i instytucji publicznych, w których łącznie zainstalowano blisko 16 tys. urządzeń do przyjmowania płatności bezgotówkowych.
Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.





Filtry