To były wyjątkowo udane wakacje w Złotoryi, jeśli chodzi o ruch turystyczny. Najstarsze miasto w Polsce przyciągnęło rekordową liczbę zwiedzających, zarówno z kraju, jak i z zagranicy. A to jeszcze nie koniec, bo tzw. wysoka część sezonu cały czas jeszcze trwa.
– Z naszych danych wynika, że w lipcu i sierpniu odnotowano duży wzrost odwiedzających w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Porównaliśmy dane z odwiedzin w Kopalni Złota „Aurelia”. Wzrost odwiedzających rok do roku jest wyższy o ponad 60 procent w tych dwóch miesiącach – mówi Ewa Szczecińska-Bedryj, sekretarzyni miasta Złotoryi.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się obiekty związane z historią miasta, zwłaszcza kościół Narodzenia Najświętszej Marii Panny, Baszta Kowalska oraz Kopalnia Złota „Aurelia”, która od lat przyciąga poszukiwaczy przygód oraz pasjonatów dawnego górnictwa i podziemi.
W sierpniu w progach Centrum Informacji Turystycznej przy ul. Basztowej stanęło 1379 osób, które zwiedzały nasze miasto i okolice. Turyści najchętniej kierowali się do „Aurelii” – takich osób było 2384. Muzeum Złota sprzedało 1047 wejściówek.
Wieża kościoła może pochwalić się rekordową liczbą odwiedzin, bo aż 418, a Baszta Kowalska, znana z tego, że jest jedną z czterech w Polsce „krzywych wież” (jej konstrukcja jest lekko odchylona od pionu, tak jak w przypadku wieży we włoskiej Pizie), miała ponad 440 wejść.
– Cieszy, że nasze miasto przyciąga coraz więcej ciekawych historii i spragnionych wrażeń turystów. Nie można pominąć faktu, że nasze atrakcje, takie jak np. kopalnia złota, były otwarte w tym sezonie przez 7 dni w tygodniu, stąd łączna liczba odwiedzających kopalnię w okresie wakacji to ponad 4200 osób. Muzeum Złota odwiedziło w tym czasie 1825 osób, wieżę 733, a Basztę Kowalską 743 osoby. A lato jeszcze trwa, dlatego zachęcamy tych, którzy jeszcze u nas nie byli. Nasz wysoki sezon turystyczny trwa do 30 września – mówi Paweł Kulig, burmistrz Złotoryi.
Warto dodać, że miasto w tym roku ofertowało szereg dodatkowych atrakcji podczas letnich miesięcy (potańcówki w Rynku, dyskoteki plenerowe dla młodzieży, festiwale kulinarne, giełdy staroci, minieventy sportowe). Przeprowadzono też małe kampanie promujące walory turystyczne miasta, m.in. „Lato w Złotoryi – spaceruj, zwiedzaj, odpoczywaj” oraz związane z promocją sportu i zdrowego stylu życia.
Filtry