W miniony weekend przedstawiciele Złotoryi znaleźli się w rozjazdach po Polsce.
Prawdziwe tłumy odwiedziły nasze stoisko promocyjne podczas Pikniku nad Odrą w Szczecinie zorganizowanego w ramach międzynarodowego Festiwalu Podróży i Czasu Wolnego.
To jedyne takie wydarzenie promujące turystykę i złotoryjanie czuli się jak w domu, bowiem gościli tam już po raz szósty.
– Bardzo nas cieszy, że odwiedziła nasze stoisko para turystów, która co roku do nas zagląda. Płukanie złota, Polskie Bractwo Kopaczy Złota i zgłębianie tajemnic najstarszego miasta w Polsce działają na odwiedzających jak magnes. Promujemy naszą złotą stolicę i piękne tereny Krainy Wygasłych Wulkanów – mówią przedstawiciele Złotoryi.
W pikniku uczestniczyło 250 wystawców, w tym 140 z branży turystycznej.
Z kolei w Warszawie na 28. Pikniku Naukowym Polskiego Radia i Centrum Nauki Koperniki (największym wydarzeniu naukowym w tej części Europy) zaprezentowała się SOWA Złotoryja (Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności).
Motywem przewodnim było hasło „Ale kosmos!”. Złotoryjska SOWA zabrała chętnych w głąb Ziemi.
Na naszym stanowisku można było spróbować swoich sił w geologicznym warsztacie i wziąć udział w procesie płukania złota. Była to świetna okazja, by poznać tajniki minerałów, skał i naturalnych bogactw naszej planety.
Strefy Odkrywania Wyobraźni i Aktywności po raz pierwszy miały swoje stanowiska na tym pikniku.
Do Warszawy przyjechały strefy SOWA z 15 miejscowości. Odwiedzający stanowisko rozpoznawali minerały, wcielali się w poszukiwaczy złota, próbowali swoich sił w kajakowym teście równowagi. Najmłodsi konstruowali rakiety z papieru i modele Układu Słonecznego. Każdy znalazł coś, co poruszyło jego wyobraźnię.
– Cieszy to, że z impetem wkroczyliśmy w promocję Złotoryi w tym roku. Dobrze to wróży przyszłorocznym Mistrzostwom Europy w Płukaniu Złota i Złotej Arenie, która w przyszłym roku nabierze dodatkowego blasku i funkcjonalności. Z całą pewnością dzięki tak szeroko zakrojonej promocji, nasze miasto, w którym jako jedynym w Polsce własnoręcznie można wypłukać szczere złoto i w ten sposób wejść w jego posiadanie, odwiedzać będzie znacznie więcej turystów – pisze na swoim profilu Norbert Mąkowski, kanclerz PBKZ, które promowało nasze miasto wspólnie z pracownikami ratusza, Centrum Informacji Turystycznej oraz strefy SOWA.
Filtry