Będzie prowokacja w złotoryjskich sklepach i lokalach gastronomicznych. Magistrat sprawdzi w ramach zakupu kontrolowanego, czy sprzedawany jest w nich alkohol osobom nieletnim i jaka jest skala tego zjawiska. Dotychczas były z tym problemy.
Na terenie Złotoryi funkcjonuje aktualnie 46 punktów, które handlują alkoholem na podstawie zezwolenia wydanego przez ratusz. Wszystkie będą sprawdzone w najbliższych tygodniach, czy sprzedają napoje wyskokowe osobom nieletnim. W jaki sposób?
Urząd Miejski w Złotoryi podpisał umowę z wyspecjalizowaną firmą, która przeprowadzi prowokację z „tajemniczym klientem”. Polega ona na wysłaniu do sklepów i lokali gastronomicznych osoby pełnoletniej, ale wyglądającej na nieletnią, która będzie próbowała kupić alkohol. Akcja ma sprawdzić, czy personel placówek handlowych żąda od nastolatków okazania dowodu potwierdzającego pełnoletniość.
Złotoryjski ratusz zleca tego typu badania od 2015 r. Ostatnie odbyło się w 2023 r. Raporty po ich zakończeniu wskazują, że większość punktów, w których sprzedawany jest alkohol, nie zwraca uwagi na wiek młodego klienta. Problem dotyczy zwłaszcza lokali gastronomicznych.
Po zakończeniu tegorocznego badania firma wynajęta przez miasto przeprowadzi szkolenia dla sprzedawców w 16 sklepach i lokalach.
Dodajmy, że w ramach tegorocznego audytu sprawdzone też będzie, czy osobom nieletnim w Złotoryi sprzedawane są napoje energetyczne.
Filtry