Po ostatnich awariach wodociągu trzykrotnie wzrosła liczba złotoryjan, którzy zdecydowali się zgłosić do systemu InfoAlert, służącego do esemesowego powiadamiania o zagrożeniach. Niewiele ponad 100 zapisanych osób to wciąż jednak mizerny wynik jak na 14-tysięczne miasto. Dlatego złotoryjski ratusz namawia mieszkańców, żeby zrobili sobie przysługę i z darmowej usługi informacyjnej skorzystali.
InfoAlert to aplikacja, którą stworzono, by podnieść jakość oraz szybkość komunikacji podmiotów odpowiedzialnych za przekazywanie informacji o sytuacjach kryzysowych ze społeczeństwem. Działa poprzez grupowe rozsyłanie wiadomości SMS do abonentów sieci komórkowych. Urząd Miejski w Złotoryi dał do niej dostęp mieszkańcom po wrześniowej powodzi, która przypomniała nam wszystkim, jak ważne jest szybkie otrzymywanie komunikatów o zagrożeniach. Komunikatów, którą pomogą sprawniej reagować na nieprzewidziane sytuacje i lepiej się do nich przygotować.
Aby skorzystać z systemu alertowego, mieszkaniec musi się w nim najpierw zarejestrować. Dzięki temu będzie błyskawicznie dostawał istotne powiadomienia dotyczące zagrożeń w naszym regionie. Nie chodzi tylko o ostrzeżenia hydrologiczno-meteorologiczne, ale także o wypadki komunikacyjne blokujące drogi czy np. wspomniany już brak wody w kranie.
– Takie sytuacje jak awaria rury skutkująca przerwami w dostawie wody czy inne nagłe zdarzenia, choćby ostatnia powódź, pokazały, że warto być przygotowanym, a nie jedynie mądrym po szkodzie. Nie czekajmy na kolejne kryzysy i działajmy zawczasu, zamiast później utyskiwać, że nie było odpowiednio wcześniej informacji o awarii. Bądźmy społecznością, która nie daje się zaskoczyć i dba o swoje bezpieczeństwo – apeluje Piotr Rewig, główny specjalista ds. informatyki w UM, który jest orędownikiem tej stosunkowo nowej usługi.
Magistrat zapewnia, że InfoAlert to wyłącznie system alarmowy. – Nie wysyłamy zbędnych wiadomości. Mieszkańcy otrzymują tylko powiadomienia dotyczące realnych zagrożeń, takich jak awarie, skażenie wody, ekstremalne warunki pogodowe czy inne sytuacje kryzysowe – dodaje Rewig.
Jak się zapisać? Rejestracja jest prosta i zajmuje krótką chwilę. Wystarczy podać podstawowe dane: numer telefonu lub adres e-mail (jeśli ktoś chce otrzymywać alerty i SMS-em, i mailowo, jest to również możliwe). By się zapisać do systemu, wystarczy kliknąć TUTAJ.
InfoAlert dostępny jest także z poziomu strony internetowej miasta – wystarczy kliknąć w baner znajdujący się przy module „Zapytaj Burmistrza”.
Jak dotąd na usługę zdecydowało się 102 złotoryjan. Gdy dojdzie do powtórki z awarią wodociągu, powinni wiedzieć jako jedni z pierwszych o przerwie w dostawie wody – od razu po zgłoszeniu o tym fakcie przez RPK ratusz wyśle im SMS-a lub maila z informacją.
– Zachęćmy do zapisania się naszych bliskich i znajomych, a osobom starszym i mniej obeznanym z technologią pomóżmy dołączyć do systemu – namawia miejski informatyk. – Pokażmy, że potrafimy wyciągać wnioski i działać odpowiedzialnie, że jesteśmy częścią społeczności, która myśli przyszłościowo.
Filtry