Liczba komentarzy: 24
1 2 3 4
2023-01-20 18:24:02 Tereniak
Najpierw odcinek Złotoryja - Legnica,dalej potem. Nie przesłaniać innymi odcinkami, ktöre opóźniają ten pierwszy. Najstarsze miasto w kraju nie ma dworca kolejowego ani autobusowego!
2019-10-01 23:47:33 Zorientowany
Sama reaktywacja linii kolejowej do Złotoryi czy nawet Lwówka od strony Legnicy nie ma sensu. Albo reaktywacja całego ciągu Legnica - Złotoryja - Lwówek - Jelenia Góra, albo wcale. Trzeba podkreślić, że to właśnie odcinek Lwówek Śląski - Jelenia Góra jest najbardziej frekwencyjny a także najatrakcyjniejszy z turystycznego punktu widzenia. Wbrew temu, co twierdzą władze województwa, Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Podsumowując, piękna kiełbasa wyborcza ze strony pana Wilda, ale fakty pokazują coś zupełnie innego.
2019-10-01 21:48:48 Dertol
Modernizacja linii kolejowych pomiędzy Legnicą, Złotoryją, Lwówkiem Śląskim a Jelenią Górą i przywrócenie połączeń na tej trasie zostały wpisane przez zarząd województwa do Planu inwestycji transportowych o znaczeniu regionalnym w województwie dolnośląskim realizowanych ze środków EFRR 2014-2020. Idea rewitalizacji ponad 80 kilometrów linii kolejowych nr 283 i 284 (Legnica – Lwówek Ślaski, Lwówek Śląski – Jelenia Góra) uzyskała wysoką punktację w rankingu. Projekt został wpisany do realizacji jako druga pod względem ważności samorządowa inwestycja kolejowa w województwie – zaraz po rewitalizacji linii kolejowej Wrocław – Świdnica. Z harmonogramu wynika, że w połowie 2021 roku przez Złotoryję znów zaczną kursować pociągi relacji Legnica- Jelenia Góra. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego będzie współpracował w tej sprawie ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Marszałek będzie chciał przejąć i odbudować – praktycznie od zera – środkowy odcinek trasy (Złotoryja – Lwówek Śląski), dwa pozostałe pozostawiając w gestii PKP PLK. Koszt inwestycji: 65 mln zł po stronie UMWD i 42,5 mln zł po stronie PKP PLK. Przy rewitalizacji zostaną wykorzystane środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Linie prowadzą przez obszar o stosunkowo wysokim bezrobociu, słabo skomunikowany z dużymi ośrodkami miejskimi i zagrożony wykluczeniem społecznym. Dzięki regularnym połączeniom kolejowym mieszkańcom łatwiej będzie znaleźć pracę albo kontynuować naukę. Kolej pomoże w stabilnym, zrównoważonym rozwoju tego fragmentu województwa. Może też przynieść nową falę gospodarczego ożywienia. Wpisanie rewitalizacji linii kolejowych nr 283 i 284 to duży sukces lokalnych samorządowców od Legnicy po Lwówek Ślaski i Wleń. Od ponad roku wójtowie, burmistrzowie, prezydent Tadeusz Krzakowski intensywnie przekonywali władze województwa i przedstawicieli PKP, że taka inwestycja ma sens. Szczególną rolę odegrał burmistrz Złotoryi Robert Pawłowski, który zainicjował te starania i był ich koordynatorem.
2019-09-18 22:26:24 Do kolejarza
I dobrze, bo to powinny być wyłącznie mieszkania służbowe dla osób które pracują na tym dworcu a jeśli nikt tam nie pracuje to nie powinno się tam mieszkać utrzymywać ale znaleźć lepsze
2019-09-18 21:56:25 kolejarz
praktyka PKP przy remontach dworców jest taka, że likwiduje dawne mieszkania zakładowe (kolejowe), a dla lokatorów szuka innych mieszkań - najczęściej we współpracy z gminą czy miastem. jeśli miasto przejmie dworzec od PKP i zacznie go remontować, będzie musiało znaleźć dla lokatorów inne mieszkania
2019-09-18 07:24:14 Do Kasi i Mateusza
Miasto pewnie zaoferuje im inne lokale, lepsze. Opłaci się to wszystkim.
1 2 3 4