Z początkiem lipca rusza kolejna odsłona programu „Dobry start”. Rodzice będą mogli wysyłać do ZUS elektroniczne wnioski o wyprawkę szkolną.
Dofinansowanie przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.
– To są pieniądze, które rodzice mogą dostać raz w roku na zakup podręczników, zeszytów, czy przyborów szkolnych – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku.
Wypłata pieniędzy nie jest zależna od wysokości dochodu rodziny. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w zerówkach oraz na studentów.
Wnioski o 300 zł dla ucznia można składać od 1 lipca do końca listopada wyłącznie drogą elektroniczną. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. Złożenie wniosku po 30 listopada będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po tym terminie.
Samo złożenie wniosku jest bardzo proste. Trzeba jednak pamiętać, by bezbłędnie wpisać dane takie jak: prawidłowy numer PESEL dziecka, nazwę oraz adres szkoły czy aktualny numer konta.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.
Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Rodzice, którzy nie posiadają konta na PUE ZUS wniosek o świadczenie 300 plus, mogą złożyć przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.