Wiemy, jak będzie wyglądała organizacja ruchu na ulicy Podwale po zakończeniu przebudowy. Pojawi się nowe oznakowanie pionowe i poziome.
Najważniejsza zmiana polegać będzie na tym, że w obrębie skrzyżowania z ul. Krzywoustego zostaną wydzielone 2 pasy ruchu. Pierwszy z nich umożliwi jazdę na wprost (w ul. Dolną) i skręt w lewo (w kierunku sygnalizacji świetlnej i ul. Staszica), z drugiego będzie można skręcić tylko w prawo, w kierunku Wilkowa. Podwale pozostanie drogą podporządkowaną względem ul. Krzywoustego, a przed wjazdem na skrzyżowanie ustawiony zostanie znak STOP (za przejściem dla pieszych).
Wg projektu docelowej organizacji ruchu, Podwale pozostanie ulicą jednokierunkową od zjazdu na parking strzeżony do krzyżówki z Krzywoustego. Na odcinku dwukierunkowym (od pl. Reymonta do parkingu) zlikwidowane zostaną podczas modernizacji zwężenia uniemożliwiające minięcie się dwóch pojazdów. Szerokość jezdni będzie zmienna – od 5,2 do 7 m (licząc z parkingami szerokość wyniesie od 8,7 do 10,4 m).
Po zakończeniu przebudowy na Podwalu zostanie wyznaczonych 28 miejsc parkingowych, w tym 4 dla osób niepełnosprawnych. Na ogromnej większości z nich parkowanie będzie się odbywać pod kątem 45 stopni.
Jak zapewnia Urząd Miejski w Złotoryi, prace budowlane na Podwalu przebiegają zgodnie z planem. RPK kończy właśnie wymianę rur wodociągowych i montaż kanalizacji deszczowej. Na początku przyszłego tygodnia powinny ruszyć prace związane typowo z budową jezdni, a dokładniej – z jej podbudową. Ulica ma być gotowa w listopadzie.